WoW PTR 3.2 patch notes about Paladin

3.2のダウンロードがいよいよ始まり、実装は秋ごろとも言われているけど、早く来そうな気配はしてきた。
Pal部分だけメモ。

まとめ。
Protは簡易Gurdian Spiritsがきてバフ。
Retはdpsアップ(らしい)に加えて、ヒーラーに負担をかけずにdps出来るという、心理的バフが大きい。
Holyはやばいぐらいのnerf。mana regen回りでかなり変更が来るらしいので、そこで何とか救済してほしいところ。


Blessing of Sanctuary
今までの効果に加え、10%sta+。但し、Kingsとは重ならない。
Blessing of Sanctuary: This blessing now also increases stamina by 10%. This effect is not cumulative with Blessing of Kings.
sanc+kingsが出来ない分、tankにとっては微妙なnerf?

Summon Charger
Lv.40で覚えられるように。
Summon Charger: Can now be learned at level 40.

Exorcism
1.5sのキャストタイムを持つようになった。プレイヤーにも使える仕様に戻った。
Exorcism: Now has a 1.5 second cast time, but can once again be used on players.

Hand of Reckoning
対象が、castするpalをターゲットしていない場合にのみダメージ? APの50%のダメージを与える。
Redesigned. Now does damage only when target does not currently have the caster targeted, but damage done increased to 50% of attack power, occurring after the taunt effect is applied.
damageが上がるそうだけど、vEには関係なさそう。


Judgement of Light
攻撃者の2% healthを回復、に変更。前はかけたpalの、SPとAP依存。
Now heals for 2% of the attacker's maximum health instead of a variable amount based on the spell power and attack power of the judging paladin.
今のRaidだと、およそ500healthの回復。dpsのhealthがおよそ20kとすると、パッチ後は400health相当。25man tankのhealthが30k後半~40k位とすると、7-800位の回復なのかな?


Lay on Hands
LoHをキャストされるとかかるバフが変更。armor up → physical damage taken減少10%/20%。
The buff from this ability now reduces the physical damage taken by the target by 10/20% instead of increasing the target's armor.


Righteous Fury
効果時間・マナコストがなくなり、キャンセルされるか死ぬまで有効。specを変えても効果が切れる。
No longer has a duration or mana cost, remaining until cancelled or death. Also cancelled when a Paladin activates a different talent specialization.


Sacred Shield
このバフを受けている対象に、FoLをかけると、HoTがかかる。FoLのheal量/12s。
When a paladin casts Flash of Light on a target with this buff, they also now place a heal over time effect on the target, healing that target for 100% of the Flash of Light amount over 12 seconds.
暫く前に、PTRで試した旧ギルドメンバーの話だと、1k/tick位とか。ただし、FoLをspamしていると、durationがリフレッシュされまくり、tickを刻む感じにはならないという話も。
現在、ハイエンドなHoly palはFoLではなくHLをspamするという話を聞いて、最近は私も適宜HLの比率を増やすよう心掛けている。
3.2でヒール周りはかなり変更が来るらしいので、これがどれくらい頼れるかは未知数っぽい。バフはバフ。


Seal of Blood/Seal of the Martyr
このスペルは削除。


Seal of Vengeance/Seal of Corruption
より多くのダメージが与えられるようリデザイン。
5stackするデバフをかける事が出来、33% weapon damage/swingをholyダメージとして与える。crit時は2倍ダメージ。
Seal of Vengeance and Seal of Corruption: These seals have been redesigned to deal substantially more damage. Now, once a paladin has 5 copies of the debuff from these seals on his or her target, on each swing the paladin will deal 33% weapon damage as Holy, with critical strikes dealing double damage.
T8の2set効果で、これらsealのdamageも上がるので、threat稼ぐにはそれなりに役に立つのかな。


Shield of Righteousness
shield block valueの130%ダメージから、100%ダメージ変更。
Now deals 100% of shield block value as damage instead of 130%.

Summon Warhorse
Lv.20から習える。
Summon Warhorse: Can now be learned at level 20.


Talents

Holy

Beacon of Light
転送されるヒール量が、実効ヒール量からover heal分も含むように変更。
効果半径40ydから60ydにアップ。複数のpalが各自のbeaconを同じ対象にかける事が出来る。
効果範囲内にいるプレイヤーのBeaconは解除されない。
The healing amount on the Beacon of Light target is now based on the total healing done (including over-healing) instead of the effective healing done. Radius increased to 60 yards. Multiple Paladins can now have this active on the same target. Buff indicating a player is within range of the Beacon target is no longer displayed.
overheal分も転送されるとの事で、うまー。効果範囲も伸び、うまうま。


Divine Intellect
3/6/9/12/15% intellect → 2/4/6/8/10% に変更。
This talent now gives 2/4/6/8/10% increased intellect instead of 3/6/9/12/15%.
HolyPalいじめ、その一。
HolyPalにとって、最も重要なstatsのint減少……。


Illumination
このtalentによるmana backが60% → 30%に減少。
This talent now returns 30% of the mana cost of the spell instead of 60%.
HolyPalいじめ、その二。
LoHを除く、全てのヒーリングスペルのcritによるmana backが現在の半分に。
Recountのmana gainもIlluminationがTopであるため、mana持ちに相当の不安が……。


Protection


Ardent Defender
healthが35%以下になると、被ダメージ減少。また、health35%を割らせるであろう攻撃に対しても、ダメージ減少?
加えて、2minに一度次の効果が得られる。paladinを殺す攻撃は、killに失敗し、paladinは10/20/30% healthを持って生存する。
Redesigned. Currently, any damage taken by the paladin while at 35% health or below is reduced. Instead, any attack that would reduce the paladin to 35% health or below has its damage reduced. In addition, once every 2 minutes an attack that would have killed the paladin will fail to kill, and instead set the paladin's health to 10/20/30% of maximum.
死ぬ事を前提にしてもアレだけど、2minという短いCDもあり、助けられる部分もありそう。


Retribution

The Art of War
melee crit時にのみ発動。次のFoLとExorcismがインスタントになる。
Now only applies to melee critical hits, but will make your next Flash of Light or Exorcism instant.

Crusader Strike
110% weapon damage → 75% weapon damageに変更。代わりにCDが、6s → 4sに。
Damage reduced to 75% weapon damage to match the new 4 second cooldown.

Seal of Command
seal効果が全てのswingで発動。judgementのダメージは減少。
This seal now deals 36% weapon damage on every swing, and deals substantially less judgement damage.
SoBに代わって、SoCがメインになる時代になった模様。
現在ではSoBに比べてdpsで劣るSoCだが、proc率の変更と、Crusader Strike/The Art of Warの変更。これらを合わせると、全体としてはdpsは上がっているとか。
ただ何よりも、ヒーラーに負担をかけつつdpsするというスタンスがなくなったのが一番大きいかな!


Vindication
AP減少。Demoralizing Shoutとは重ならない。
Redesigned. Now lowers target attack power, is consistent and does not stack with Demoralizing Shout.
Raidボスにはどうせ効かないのでようわかりませぬ。
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